Terms of Service
Gjeldende fra: April 3, 2023
01-Bruk
Disse salgsbetingelsene gjelder alltid når du som forbruker handler på www.donkeyball.no (heretter "nettstedet").
Disse salgsbetingelsene, og muligens den ansvarlige partners individuelle vilkår, sammen med ordrebekreftelsen, utgjør hele kontraktsgrunnlaget for kjøpet ditt.
Hele avtalen og annen informasjon på nettstedet er kun tilgjengelig på norsk. Du må være 18 år for å kunne handle på nettstedet.
Merk at Donkey Balls nettbutikk www.donkeyball.no kun er til forbrukere. Hvis du ønsker å opptre som handelsmann, kan du kontakte Donkey Ball AS: https://www.donkeyball.no/kontakt-oss/, telefon (+47) 91 80 78 81 eller via e-post post@donkeyball.no
Når du bestiller varer via Donkey Balls nettbutikk (www.donkeyball.no), bekrefter du at du ikke kjøper varer som handelsmann eller for videresalg.
02 - Parter
«Selger» er: DONKEY BALL AS
Kontaktdetaljer til Donkey Ball AS fremgår nedenfor
Informasjon om Donkey Ball AS:
Org.nr. 932 250 934
Vardevegen 8, 6533 Averøy. E-post: post@donkeyball.no.
03 - Kjøpsprosessen
Her har vi beskrevet kjøpsprosessen slik at du alltid kan føle deg trygg når du handler på nett.
- Orienter deg om produktene, og legg merke til om produktet er solgt av Donkey Ball
- Velg ønsket produkt
- Legg i handlekurv
- Velg forsendelse og betalingsmåte
- Kontroll av bestillingen
- Bekreft din bestilling og aksept av salgsvilkårene
- Motta ordrebekreftelse
04 - Din Bestilling
05 - Din bestilling
Vær oppmerksom på at innsendingen av bestillingen ikke er en juridisk bindende avtale. En bindende avtale er kun inngått mellom deg og Donkey Ball når du har mottatt en eller flere bindende ordrebekreftelser fra Donkey Ball
Når vi mottar din bestilling, vil vi bekrefte ordren og automatisk sende en ordrebekreftelse til deg på e-postadressen du har oppgitt. Les nøye gjennom ordrebekreftelsen når du mottar den, og undersøk om ordrebekreftelsen er i overensstemmelse med bestillingen.
Avvik mellom din bestilling og ordrebekreftelsen anses som et nytt tilbud fra oss, som du kan akseptere eller takke nei til. Dersom du har bestilt mer enn ett produkt kan det hende at du får produktene i separate forsendelser.
Vi forbeholder oss retten til å kansellere din bestilling eller del av denne, dersom produktet er utsolgt. Ved utsolgtsituasjoner vil du få melding om dette, eventuelt sammen med informasjon om hva vi kan tilby i stedet. Du vil få muligheten til å akseptere vårt nye tilbud med de endringer vi angir i forhold til din bestilling, eller kansellere bestillingen. Videre tas det forbehold om kansellering av ordrer beregnet for videresalg. Dersom det har forekommet skrive- eller trykkfeil av vesentlig størrelse fra Selger sin side, i annonser o.l. og/eller i nettbutikken som er større enn 15% av normal utsalgspris, kan Selger ensidig endre, slette eller avvise ordre. Dette gjelder selv om kunde har mottatt ordrebekreftelse eller lignende. Vi tar også forbehold om retten til å annullere din bestilling, samt å ikke opprettholde våre kundegarantier som følge av force majeure. Dette foreligger dersom det ikke er mulig å oppfylle avtalevilkårene. Dette kan skyldes ekstraordinære omstendigheter og hendelser som Donkey Ball ikke har kunnet forutse som krig, ekstraordinære naturbegivenheter, brann, streik og pandemi.
Vi har mulighet til å gjøre endringer frem til varen sendes fra vårt lager. Dersom varen er sendt fra vårt lager må du benytte angreretten din. Du kan lese mer om din ordre på donkeyball.no. Dersom du ønsker å ringe oss kan du ta kontakt på +47 91 80 78 81.
05 - Betaling
Når du handler på donkeyball.no er det Donkey Ball AS som håndterer betalingen. Ved spørsmål om betaling kan du kontakte Donkey Ball på +47 91 80 78 81.
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Ordreoversikten vil inkludere alle utgifter forbundet med varen som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m.
Som betalingsmiddel kan du velge blant de betalingsmetoder vi tilbyr i kjøpsprosessen.
Hvis du bruker betalingskort, PayPal eller direktebank som betalingsmetode, blir du belastet når vi bekrefter din ordre og levering er iverksatt hos oss. Dette gjelder også ved forhåndsbestilling av produkter som blir tilgjengelig fram i tid eller har en ubekreftet leveringsdato.
06 - Levering og forsinkelse
Levering
Levering av produktene skjer på den måten som er angitt på ordrebekreftelsen. Vi har risikoen for produktene inntil de overtas av deg, det vil si når du har fått produktene i din besittelse.
Avbestilling av levering: Dersom levering ikke kan utføres på grunn av at hinder foreligger i bostedet, eller at avbestilling skjer for sent, forbeholder vi oss retten til å ikke refundere fraktkostnaden. Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om, og eventuelt når, levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt. Vi gir deg valget mellom å opprettholde ordren, fastsette ny leveringsdato eller kansellere ordren med tilbakebetaling av innbetalt beløp.
07 - Angrerett
14 dagers angrerett
Angrerettloven gir deg rett til å angre ditt kjøp. Angreretten gjelder for varer og for enkelte tjenester. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du mottar leveransen gir selger beskjed om at du vil benytte angreretten, primært ved å benytte mottatt angrerettskjema, eller skriftlig per brev, e-post, SMS med referanse til ordrenummer.
Dersom du ikke har mottatt angrerettskjema enten i ordrebekreftelsen eller ved levering av produktene, utvides denne fristen til tolv måneder etter at varen er mottatt.
For at angreretten skal kunne gjøres gjeldende, må produktet være levert oss i tilnærmet samme mengde og stand som du mottok den. Alle produkter skal leveres tilbake til selger innen rimelig tid. Eventuell returforsendelse må betales av deg.
Selger er forpliktet til å betale tilbake det du har betalt, inkludert porto for forsendelsen, ekspedisjonsgebyr, tollavgifter, oppkravsgebyr, etc. Tilbakebetaling skal finne sted innen fjorten dager etter at selger mottar produktet fra deg eller henteseddel eller produktet er stilt til rådighet for selger.
Produktet sendes tilbake til oss (med sporingsnummer), om mulig i originalemballasjen, sammen med angrerettskjema (som ligger vedlagt på ordrebekreftelsen du fikk på e-post). Skjemaet kan lastes ned her.
Ved kjøp fra Donkey Ball AS kan varen returneres til vårt retursenter:
Donkey Ball AS
Vardevegen 8
6522 Frei
Unntak fra angrerett
Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt. Hygieneprodukter (f.eks. Ørepropper/in-ear hodetelefoner, tannpleieprodukter, hud- og kroppspleieprodukter, barbermaskiner og lignende) der forseglingen er blitt brutt etter levering.
08 - Reklamasjon
Etter at du har mottatt produktene, anbefaler vi at du så snart som mulig undersøker om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler.
Dersom produktene har feil eller mangler kan du etter omstendighetene kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Selger kan kreve å få reparere varen hvis det er umulig å skaffe en ny, for eksempel hvis varen ikke lenger blir produsert, eller at det medfører en urimelig kostnad. Melding om feil og mangler ved produktene kan overbringes oss muntlig eller skriftlig. Dette må skje innen rimelig tid etter at du oppdaget feilen eller mangelen. Du har likevel alltid minst to måneders reklamasjonsfrist. Vi anbefaler av bevishensyn at reklamasjonen sendes oss skriftlig.
Retten til å reklamere gjelder i to år etter at du overtok produktet, eller fem år dersom produktet er ment å vare vesentlig mer enn to år. Reklamasjon må rettes mot selger av det aktuelle produkt dvs Donkey Ball AS
09 - Endring av vilkår
Skulle vi endre våre vilkår, samtykke og retningslinjer, og dette har en betydelig innvirkning på deg og dine kjøpte tjenester, vil vi informere deg via e-post. Du kan alltid se gjeldende vilkår på nettstedet vårt.
10 - Salgspant
Vi har salgspant i de leverte produkter inntil kjøpesummen inkludert renter og omkostninger er betalt i sin helhet.
11 - Personvern
Personvernerklæring for Donkey Ball AS kan leses her
Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor.
Part i saken er Selger, dvs Donkey Ball. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.
Opplysning om klagemuligheter
Hvis du vil klage over en vare eller tjeneste kjøpt hos oss, kan du inngi en klage til:
Forbrukerrådet
Fred Olsens gate 1
0152 Oslo
Du kan klage til Forbrukerrådet via www.forbrukerradet.no
Europa-kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her – http://ec.europa.eu/odr